چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی

افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی

افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی همواره با مشکلات و موانعی روبروست که امکان بهبود و ارتقا را کاهش می‌دهد. معمولاً انتخاب ساختمان‌ها با مقاومت پایین، نصب غیر استاندارد، اتصالات نا مناسب یا سازه نا ایمنی باعث می‌شود چه از لحاظ افزایش تعداد آنتن چه از لحاظ افزایش ارتفاع دکل‌ها یا پهنای اتصالات آن این دکل‌ها دچار مشکل باشد. معمولاً چون دکل‌های پشت بامی در مناطق مسکونی نصب شده‌اند، ایمنی این دکل‌ها بسیار حیاتی و مهم است.

اما در آنسوی ماجرا به علت افزایش روز افزون کاربران اینترنت و هجم استفاده از فضای دیجیتال باعث شده کاربران مخابرات به هجم و پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشند. شرکت کاوش‌کام با متخصصین کارآزموده و تحصیل کرده با بررسی دقیق شرایط دکل و استحکام و روش‌های ممکن افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی به ارتقاع آن‌ها می‌پردازد. ایمنی و سرعت بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی توسط کاوش‌کامباعث شده این شرکت یکی از چند شرکت برتر باشد که با شبکه‌های مختلف مخابراتی همکاری مستمر دارد.

افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی

برای ارتقاع ظرفیت دکل‌های پشت بامی معمولاً اگر سازه توانایی تحمل فشار و وزن داشته باشد و پی‌سازی آن مقاوم و استاندارد انجام گرفته باشد معمولاً زمان زیادی نیاز نیست. طراحان کاوش‌کامدر سریع‌ترین زمان ممکن با دقت زیاد می‌توانند سازه را ارتقاع ببخشند اما اگر مقاومت و اتصالات سازه‌ها دچار مشکل باشد معمولاً یا جایگذاری و تعویض دکل با معقول‌ترین زمان و هزینه ممکن انجام می‌گیرد یا اینکه نیاز به مقاوم‌سازی و اصلاح اتصالات و پایه‌های دکل پشت بامی خواهد بود. در کل اهمیت افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی به دو عامل بستگی دارد اولی حفظ ایمنی و سلامت سازه، دومی ارتقاع کیفی و سرویس دهی دکل.

آیا افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی باعث آسیب به ساکنین می‌شود؟

آیا افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی باعث آسیب به ساکنین می‌شود؟

افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی ارتباط چندانی به ساکنین ساختمان نخواهد داشت و سلامتی آن‌ها را مختل نمی‌کند. سال هاست یک باور غلط رایج وجود دارد که امواج رادیویی موجود در دکل‌ها برای ساکنین می‌تواند موجب سرطان شود. جدا از اینکه هیچ سند علمی دقیق و پذیرفته شده‌ای وجود ندارد که تأیید کند این دکل‌ها مستقیماً باعث سرطان می‌شوند، بلکه اگر هم این اصل علمی باشد کل جمعیت زمین امروزه با میلیون‌ها دکل و میلیارد‌ها موج رادیویی و ماهواره‌ای در ارتباط مستقیم با این امواج هستند.

امواج رادیویی به تنهایی نمی‌توانند باعث جهش سلولی یا تغییر ساختاری متابولیسم بدن شوند. عاملی که شاید مخرب یا تأثیر‌گذار باشد استعداد سرطان زایی و معایب متابولیسم ساختار بدن فرد است که امواج رادیویی تنها تأثیر نا چیزی در این امر می‌گذارند. ضمن اینکه باز هم تأکید شده هیچ سند رسمی و علمی مسلمی از ارتباط مستقیم امواج رادیویی با سرطان هنوز منتشر نشده است.

در مرحله دوم ایمنی فیزیکی سازه است که به علت مسکونی بودن اکثر ساختمان‌هایی که دکل پشت بامی روی آن قرار گرفته حساس و مهم است. سقوط سازه یا حتی وزن و شرایطی که باعث آسیب به ساختمان شود از عواملی هست که متأسفانه ممکن است هزینه جانی و آسیب‌های شدید تجاری برای شرکت‌های مخابراتی داشته باشد. نکته‌ای که در ابتدای نصب، طراحی یا حتی ارتقا مورد توجه قرار می‌گیرد شرایط ساختمان و محل نصب سازه و همینطور نوع اتصالات و‌ایستایی سازه است.

معمولاً برای پشت بام‌ها از دکل‌های خود‌ایستا یا مهاری استفاده می‌کنند که محاسبات دقیق‌تری دارد و وزن کمتر آن باعث ایمنی می‌شود. این دکل‌ها توسط نگه دارنده‌های کابلی یا فلزی به زمین ستون می‌شوند و می‌توانند به راحتی ارتقاع و افزایش ظرفیت داشته باشند. مسأله‌ای که در تولید این دکل‌ها اهمیت دارد آلیاژ و مواد اولیه تولید است که باعث می‌شود در وزن آن تغییر محسوسی داشته باشد. همچنین کلیه نگه دارنده‌ها از قبل طراحی شده که عیناً طبق محاسبات‌ایستایی و مقاومت مهندسان متخصص کاوش‌کامتولید و نصب می‌شوند.

فواید بهینه‌سازی دکل‌های مخابراتی چیست؟

فواید بهینه‌سازی دکل‌های مخابراتی چیست؟

امروزه تقریباً هیچ فردی نیست که در جهان امروزی زیست کند و به نوعی به امواج مخابراتی نیازی نداشته باشد. کلیه تماس‌ها، پیام‌ها، اینترنت و سایر استفاده‌هایی که از موبایل و حتی تلویزیون و تجهیزات هوشمند می‌شود به نوعی به این دکل‌ها نیاز دارند. دکل‌های مخابراتی به عنوان رابط بین منبع کابل‌های نوری و تجهیزات الکتریک یا دو وسیله الکتریک با هم می‌شود که خدمات آن توسط شرکت‌های مخابراتی تجهیز و پشتیبانی می‌شود.

پیشرفت روز افزون تجارت الکتریک و نیاز مبرم به اینترنت برای کار‌های روزمره باعث شده هم تعداد کاربران به شدت افزایش یابد هم حجم و پهنای باند استفاده شده بسیار زیاد باشد. در هر محدوده دکل شاید هزاران کاربر به صورت هم زمان در حال مکالمه تلفی یا استفاده از اینترنت هستند که همین امر شرکت‌های مخابراتی را بر آن داشته که افزایش ظرفیت دکل‌های پشت بامی و دیگر نوع دکل‌های خود را به سرعت در اولویت خود قرار دهند. شرکت کاوش‌کامبا همکاری شرکت‌های مخابراتی مانند ایرانسل و همراه اول با بیش از ۱۵ سال تجربه دکل‌های مخابراتی با کیفیتی را تولید، نصب و راه‌اندازی کند.

دیگر عامل مهمی که در ارتقاع کیفیت دکل‌ها مؤثر است جلوگیری یا کاهش عوامل محیطی بر آن هاست. نسبت به جغرافی و شرایط محل نصب این دکل‌ها می‌توانند در معرض باد شدید یا بارش مکرر باران و رطوبت زیاد آسیب ببینند. در مناطق نزدیک دریا‌ها مانند مناطق جنوبی نیز نمک موجود در خاک و همچنین رطوبت زیاد باعث فرسایش و کاهش کیفیت دکل‌ها می‌شود.

شرکت کاوش‌کامبا بررسی دقیق شرایط محیطی و آسیب‌های دکل از جمله زنگ زدگی، انحراف، اصطکاک و کاهش قدرت اتصالات و دیگر عوامل محیطی نسبت به ارتقاع کیفیت دکل‌های پشت بامی و دیگر نوع دکل‌ها اقدام می‌کند. در نظر گرفتن شرایط محیطی و بازرسی و به‌سازی مداوم دکل‌ها باعث افزایش چشم گیر طول عمر این دکل‌ها، تضمین مقاومت و ایمنی و همچنین افزایش کیفیت و سرویس دهی استاندارد دکل‌ها می‌شود.

نتیجه‌گیری، چرا باید ظرفیت دکل‌ها را افزایش داد؟

با بررسی موارد اشاره شده می‌توان به آسانی نتیجه گرفت که هر دکل نسبت به زمان و شرایط نصب نیاز به به‌سازی و ارتقا خواهد داشت. بررسی منظم و استاندارد دکل‌ها با در نظر گرفتن شرایط و تست سازه باعث تضمین ایمنی، افزایش کیفیت و مقاومت دکل می‌شود. ارتقاع ظرفیت دکل‌های پشت بامی باعث خواهد شد مشترکین بیشتری بتوانند سرعت مورد نیاز برای ارتباط تلفنی و اینترنتی داشته باشند و همچنین هزینه بسیار کمتری نسبت به نصب سازه جدید خواهد داشت.

ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که با دقت و مهارتی که شرکت کاوش‌کام در تولید و نصب یا ارتقاع سازه‌های مخابراتی دارد از لحاظ ایمنی برای ساختمان‌ها یا ساکنین محلی که دکل بر روی آن نصب شده هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد. همین کیفیت و ایمنی بالای سازه‌های کاوش‌کاماست که باعث شده سال‌ها یکی از شرکت‌های برتر همکار با شبکه مخابراتی کشور باشد.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید